lafemme.blogg.se

En blogg med det lilla extra.

Stockholm 28 Februari.

Publicerad 2014-03-11 21:41:00 i Allmänt,

Underbar helg! Min överraskning var ett besök på Kungliga Operan för att se baletten Onegin. Vi hade de absolut bästa platserna man kan ha; första balkong i mitten. Det är ett under att jag kunnat hålla det hemligt så länge då jag köpte biljetterna i början av december redan.
 
Men för att ta det hela från början,  ifrån när vi möttes på centralen. Jag hade precis sagt hej då till Hanna som hade varit ett underbart resesällskap från Uppsala till Stockholm, hon skulle nämligen byta tåg på centralen för att sedan åka hemåt över helgen. Planen var att träffas vid spottkoppen. Jag såg min älskade bland folkmyllret, där stod han och såg lite bortkommen ut. Jag vinkade frenetiskt för att få hans uppmärksamhet. Hans blick var sökande tills han fick syn på mig, med ett stort härligt leende mötte han mig. När han leer så att leendet går upp till öronen blir jag alldeles varm inom mig. Då finns bara han, allt runt omkring blir blurrigt.
 
Strax därefter sökte vi upp hotellet som hade ett väldigt centralt läge, vid norra bantorget. Alldeles i närheten låg Upplandsgatan som sträcker sig upp mot Odenplan. Upplandsgatan måste vara den mest antikaffärstäta gatan i hela Stockholm.  Vi gladdes verkligen åt denna upptäckt och bestämde oss genast för att detta skulle bli lördagens mission! Efter att ha checkat in på hotellet besökte vi Vapiano för att äta lite god mat. Efter att vi ätit oss mätta på både pizza och tiramisu begav vi oss mot Operan. Då klockan slog sju började baletten. Det blev en fantastisk kväll i huvfudstaden. 
 
 
En bild från den gyllene salen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela